Pentru multi dintre noi, munca nu se termina odata cu orele de servici - deseori, pentru a face fata, ne gasim in situatia de a ne lua de lucru acasa, sau poate chiar facem toata treaba de acasa, din ce in ce mai multe profesii permitand asta. Va fi, deci, necesar sa ne amenajam o zona de lucru care sa ne permita sa ne concentram si sa fim productivi. Casa este de obicei asociata cu ideea de relaxare si de distractie, insa aceasta poate fi un obstacol atunci cand incercam sa ne aplecam asupra muncii noastre. Pentru a evita problemele de acest tip, este important sa respectam cateva principii simple. Primul pas este sa va investigati obiceiurile de lucru, dand atentie oricarui amanunt. Trebuie sa stiti exact de ce aveti nevoie, atat ca dotari si echipament, cat si ca spatiu. Probabil un calculator va fi de la sine inteles, insa nu neglijati documentele de hartie - daca nu le prevedeti din timp suficient spatiu, veti fi surprinsi sa constatati in ce ritm alert se aduna pe birou. Aveti, deci grija sa va alegeti un birou cu suficiente sertare pentru toate hartiile si dosarele dumneavoastra. O simpla masuta de calculator nu va va fi suficienta. Pe langa calculator, poate veti avea nevoie si de alte periferice si gadgeturi (imprimanta, fax, scanner, telefon fix etc), deci luati-le in considerare. Daca spatiul e o problema, puteti opta pentru un laptop - va ocupa mai putin loc, si prezinta si avantajul portabilitatii. Daca mergeti, totusi, pe varianta unui calculator obisnuit, cumparati un birou cu suport pentru unitatea centrala - va va scuti de o multime de probleme si posibile accidente. Ideal este sa existe o separatie fizica intre spatiul de lucru si restul casei. Atunci cand nu este posibil sa alocati o camera intreaga biroului, incercati sa va amplasati spatiul de lucru in zonele cele mai putin frecventate din casa (cel putin la orele la care lucrati de obicei). Sunt excelente spatiile moarte, cum ar fi un hol suficient de larg, sau chiar o debara sau o baie convertita. Nu va este necesar foarte mult spatiu, insa va trebuie suficient ca sa va faceti treaba in bune conditii. Daca veti consacra o parte a unei camere preexistente biroului, luati in considerare posibilitatea de a va separa de restul camerei prin panouri culisante sau pliante. Altfel, puteti incerca varianta suprafetelor de lucru pliante, ce se rabateaza din perete sau din alta piesa de mobilier. Veti avea, totusi, in continuare nevoie de cabinete pentru depozitarea documentelor. Daca adapostiti unitatea centrala a calculatorului intr-un cabinet, aveti grija sa fie ventilata in mod corespunzator.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: