produs ales dintr-un catalog Odata cu industrializarea, cu universalizarea produsului, acea comercializare "en gros" a cuprins treptat si notiunea de casa, locuinta familiala. De cele mai multe ori viziunea propietarului vis-a-vis de locuinta proiectata este una tipizata: o cutie cu un acoperis in 4 ape sau variatii un pic mai diversificate pe tema respectiva. Arhitectura e perceputa din aceasta perspectiva ca un produs comercializat, de multe ori ales dintr-un catalog. Dispare contextul. Se instituie o contradictie a arhitecturii. reactie la natura Arhitectura este o reactie la natura sub forma de completare. Nu putem netezi pamantul si multiplica un exemplu al unei definitii standardizate de casa, asa cum nu putem netezi personalitatea umana cu un "copy-paste un pic gadilat". Arhitectura trebuie sa intregeasca frumosul, sa vorbeasca limba pamantului pe care este creata. parametrii reali ai contextului Exemplul in discutie este o casa in Portugalia, rezultat al unor parametri reali ai contextului. Situl are un puternic caracter rural, cu mici plantatii,livezi si alei limitate ziduri de piatra si case imprastiate. Este o panta abrupta indreptata spre sud. Prima viziune a fost aceea a unui volum intins pe panta cu fatada intrarii spre drumul de acces si ferit de vecini prin deschideri ale interioarelor spre sud. Mediul natural a dictat proiectul. Casa se dezvolta intr-o relatie intima cu pamantul, strapungandu-l pe masura ce panta creste si devenind parte din munte pe unde se poate trece. Pe masura ce coboara, se desprinde, deosebindu-se de panta terenului. realitati opuse Un volum lung este inecat , ca o linie pliata inspre sine si spre prezentele din natura. Intre aceste elemente este creat spatiul exterior primar. Marginile acestei forme bifurcate interactioneaza sub forme diferite cu exteriorul : capatul camerei principale este ingustat si inaltat deasupra vaii; partea deschisa si joasa a living room-ului este suspendata deasupa vaii sudice.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: