In lunile de vara, cand majoritatea oamenilor isi orienteaza resursele financiare pentru a-si petrece concediile, vanzarile pe piata mobilei scad vertiginos, aceasta fiind cea mai critica perioada pentru producatorii si retailer-ii din aceasta industrie.
Reprezentantul retailer-ului austriac considera ca romanii sunt receptivi la produse de marca si ca aceasta nisa va avea succes pe piata din Romania pe care o considera o piata inca imatura, in cotinua crestere si al carei trand ascendent va continua cu un procent de 12%-15% anual.
“Cresterea pe piata mobilei urmeaza dinamica pe care o are intreaga economie romaneasca, a carei locomotiva o reprezinta industria constructiilor - atat birourile, cat si segmentul rezidential”, adauga Creanga.
Desi piata birourilor este un segment de piata foarte important, Kika se adreseaza doar persoanelor fizice. Pe langa magazinul din Bucuresti, retailerul mai are deja achizitionate terenuri in Timisoara si Oradea, unde urmeaza sa deschida alte doua magazine.
“In 2009, ne propunem sa mai deschidem cel putin un magazine, urmand ca in urmatorii cinci ani sa ajungem la opt magazine care vor care vor genera, fiecare, profituri de circa 10-15 milioane de euro”, declara reprezentantul Kika, care recunoaste insa ca aceasta expansiune depinde foarte mult de succesul pe care il va inregistra magazinul din Bucuresti.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Klaus Iohannis, evacuat definitiv din casa din Sibiu pierdută în instanță
- Alexandru Ciucu nu exclude să devină a treia oară tată: Să fiu tată este menirea vieții mele...
- Alexandru Ciucu rupe tăcerea după acuzațiile Alinei Sorescu: Nu am fost niciodată violent. Nu am bătut niciodată pe nimeni...
In ceea ce priveste producatorii cu care vor colabora pe segmentul de mobila, cei de la la Kika prefera colaborarea cu producatorii externi cu care au mai avut deja colaborari si in alte tari si de la care au preturi preferentiale.
In anul 2000, Kika a deschis primul sau magazin in Ungaria, in 2005 a intrat pe pietele ceha si slovaca, iar anul trecut a penetrat si piata croata.
Cu un total de 63 de magazine in Austria si in regiune, grupulul Kika/Leiner este unul dintre liderii pietei de mobila din Europa, cu o cifra de afaceri inregistrata in anul fiscal 2006-2007 de 1,2 miliarde de euro.
Dezvoltarea retelei de magazine vizeaza si alte piete, precum Serbia, unde inaugurarea unui prim magazin este iminenta, potrivit datelor oficialilor companiei. De asemenea, retailerul opereaza magazine si pe alte continente, in sistem de franciza, iar Rusia reprezinta urmatoarea tinta pentru companie.
Principalii concurenti ai Kika pe piata autohtona a mobilei sunt Mobexpert, IKEA, Elvila, Neoset si ClassMob.
Un articol de Roxana Grosu
Sursa: Wall-Street. ro
Citeste si alte stiri pe Wall-Street.ro. Noi iti recomandam:
Cat de activi au fost marii jucatori din bricolaj, in prima parte a lui 2008
Problema parcarilor din centrul Bucurestiului ar putea fi rezolvata pana la sfarsitul lui 2009
Mobilierul de birou: O noua provocare pentru managerii din Romania