Setari Cookie-uri

Sensibil la uman

Prezenta umana este o marca a unei arhitecturi exploatate, a unei arhitecturi functionale, deci de calitate?

O arhitectura in care elementele de fatada sunt inlocuite de un joc al prezentei umane, de miscare, migreaza treptat spre o arhitectura virtuala, spre o forma de reprezentare controversata.

’’bucata de covor rosu a fiecaruia’’

Stilul nonconformist al introducerii unei noi valori, a unei interpretari originale are in substrat o baza psihologica ce ii garanteaza succesul, fie el si partial in unele cazuri.

Cladirea de birouri sau orice altceva exprima un mesaj de genul: ’’prezenta ta conteaza’’, ’’esti important pentru afacerile noastre’’, ajungand pana la expresia ’’bucata de covor rosu a fiecaruia’’ prin utilizarea culorii respective, cum este in exemplul mentionat.

Forma de manifestare are in spate un argument forte, ca sa nu mai mentionam rezulatatul psihologic ce genereaza o atractie uimitoare, completata de o curiozitate in realizarea experientei cu atat mai mare.

joc exterior

Aceasta atractie este redata si de faptul ca este un joc interior, dar mai ales exterior. Oamenii sunt atrasi in genere de miscare atat in desfasurarea actiunilor normale in activitate cat si in situatia de privitor. Dinamica, prin excelenta, este in tot ceea ce functioneaza, o caracteristica a materiei. Ea este un excitant cortical, iar ca rezultat al acestuia este antrenarea atentiei.

Limbajul unei astfel de arhitecturi nu este extensibil, in sensul ca nu poate fi reprodus de orice program de arhitectura. Nu pot sa-mi imaginez un spital in care s-a implementat sistemul acesta, ar fi impropriu, insa un club de noapte, o cladire comerciala, o sala de cinematograf etc. se pot configura facil.

reclama permanenta

Acest joc functioneaza si ca o reclama permanenta si devine cu mult mai interesant cand se schimba periodic regulile jocului, pentru ca individul sa experimenteze evenimentul surpriza de fiecare data sau de cat mai multe ori.

Revin acum asupra notiunii de joc, pe care am mai mentionat-o ca un element foarte important de antrenare a interactiunii, jocul fiind exceptat de cauza, motiv, scuza, intrigand orice intelect deschis spre nou, spre alte viziuni dar si multe din cele conservatoare.

Designul, in esenta, cand devine un joc, sau un produs al jocului capata o personalizare exceptionala, pozitiva, pentru ca deriva dintr-o manifestare pozitiva si dintr-o placere a creatiei nu dintr-un efort.

Un articol de Oana Nituica
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
28 Februarie 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.